Menu
Úvod  › 

5 zbytečných a smutných chyb při tvorbě webu

Rozhodli jste se založit si eshop, internetový magazín, nebo blog? Můžete tak vydělat zajímavé peníze. Ale pouze v případě, že se vyhnete častým a zcela zbytečným chybám, které majitelé webových stránek často dělají.

Rozhodli jste se, že konečně přesunete na své konto ty miliony, které se údajně dají prakticky bez práce vydělat na internetu, nebo si "jen" chcete zřídit blog, na kterém byste mohli uplatnit své koníčky a zájmy? Ať už je vaším internetovým záměrem eshop, magazín, či blog, budete potřebovat webové stránky, aby s vámi vaši budoucí návštěvníci, klienti a čtenáři vůbec mohli navázat kontakt. A právě teď nastává okamžik, který rozhodne, zda se zařadíte do masy tragických webových stránek, ze kterých jejich návštěvníci utíkají ve stejném okamžiku, kdy je otevřou, nebo se vám podaří zaujmout a vyniknout. Tady je přehled, sice častých nicméně úplně zbytečných a školáckých chyb, kterých se tvůrci webových stránek dopouští:

1. Příliš mluvíte.

Možná jste strávili posledních deset let zvyšováním své kvalifikace, vlastníte spoustu nejrůznějších certifikací a osvědčení, ale buďte ujištěni, že to není nic, co návštěvníka vašich stránek zajímá - alespoň rozhodně ne na home page. Pokud nedokážete na první stránce svého webu stručně a smysluplně vysvětlit, čím se zabýváte, co můžete nabídnout a proč by měl návštěvník zůstat na vašem webu delší dobu, promarnili jste svou příležitost a žádný další opravný pokus mít nebudete. Příliš mnoho informací vaše návštěvníky spolehlivě odradí.

2. Říkáte příliš málo.

Opačným extrémem jsou webové stránky s nedostatkem informací. Je sice hezké, že nechcete oči a mozek svých návštěvníků zatěžovat přemírou informací, ale pokud se z vašich stránek nedozví ani to, čím se zabýváte, těžko můžete očekávat, že se k vám budou s nadšením vracet. Příliš málo informací působí nedůvěryhodně a neprofesionálně.

3. Amatérské provedení

Skutečnost, že jste měli na základní škole z výtvarné výchovy jedničku, skutečně není důvodem pro to, abyste se do tvorby webových stránek pouštěli sami. Zejména pokud s tím nemáte žádné zkušenosti. Amatérská grafika, která působí dojmem, že jste si ji nakreslili po večerech doma na koleni, nebo nefungující stránky, spolehlivě zlikvidují i ten nejnadějnější podnikatelský záměr. Pokud byste nad něčím neměli vůbec váhat, potom je to svěření vytvoření webových stránek profesionálům. Nepotřebujete k tomu ani horentní částky, které vyluxují vaše bankovní konto. Například webhostingová společnost Banan.cz nabízí profesionální webhosting, k tomu webové stránky šité na míru zákazníkovi a kompletní administrování obsahové části webu zcela zdarma.

4. Absence kontaktů

Pokud zrovna nemáte v plánu vytvoření webových stránek pro mafiánskou organizaci, neexistuje jediný důvod, proč byste měli tajit, kdo za úspěšným projektem stojí. Naprostá absence kontaktů a nemožnost spojit se s někým, kdo má stránky na starosti, působí nejen nedůvěryhodně a neprofesionálně, ale v některých případech je i protizákonná. Nestyďte se představit sebe, případně i tým svých spolupracovníků. Pokud budou mít vaši návštěvníci představu o tom, kdo za projekt odpovídá, budou k vám mít mnohem větší důvěru.

5. Ignorace sociálních sítí

Je sice možné, že vy osobně patříte k zarputilým odpůrcům sociálních sítí a Facebook považujete za záležitost pro nudící se teenagery, nicméně skutečnost je taková, že sociální sítě jsou fenoménem jednadvacátého století a žádná propagace se bez nich neobejde. Pokud na svých stránkách nenabízíte možnost, aby je vaši návštěvníci doporučili svým známým a sdíleli je mezi sebou, zbytečně se připravujete o reklamu, za kterou byste nemuseli zaplatit ani korunu.


Oblíbená témata