Menu
Úvod  › 

5 věcí, které můžete teď udělat pro své zdraví

Tyto jednoduché kroky vám v budoucnu ušetří značné zdravotní problémy. Udělejte je a zlepšete si zdraví.

Zpevněte si posed

Všichni samozřejmě víme, jak by měl vypadat ideální posed u počítače, ale jen málokdo je ho schopný dodržovat. Nicméně odborníci se stejně shodují, že nikdo není schopný udržovat ideální posed celou pracovní dobu a pokud se o to budete snažit, jen se zbytečně vyčerpáte. Raději uplatňujte jednoduché pravidlo; každých dvacet minut se na dvacet sekund zvedněte od počítače a proveďte několik uvolňovacích cviků. Držení těla při sezení se tak přirozeně zlepší.

Jednostranný trénink

Ačkoli to zní nepravděpodobně, pokud se při své tréninku soustředíte na posilování jedné strany těla, dosáhnete mnohem většího efektu a svaly se více posílí. Posilujte proto jeden týden pravou stranu a další týden jen levou. Jednostranný trénink však vyžaduje silné centrum těla a koordinaci (k tomu vám pomůže například jóga nebo pilates).

Vyčistěte si uši

Celá řada mužů má ve zvukovodech příliš ušního mazu. Navíc si z něj vytvoří jakýsi pevný špunt tím, jak nevhodně používají vatové tyčinky, a posouvají ho stále hlouběji. Jakmile je nahromaděný ušní maz příliš hluboko, musí jej lékař vysát nebo vypláchnout roztokem. Máte pocit, že v poslední době hůř slyšíte, investujte svých deset minut a navštivte ušního specialistu. Jde o bezbolestnou a rychlou proceduru, která vás na několik dalších let zbaví starostí o úroveň vašeho sluchu.

Osvěžte si oči

Příčinou špatného vidění není jen únava očí, ale na vině mohou být i suché oči. Norští vědci zjistili, že pokud lidé zírají do monitoru počítače, mrkají desetkrát méně než například při konverzaci. To způsobuje, že slzný film, který představuje vnější bariéru oční bulvy, se odpařuje mnohem rychleji. Pokud však není slzný film v pořádku, vidění je nejasné a rozmazané. Pomůže vám, pokud si v pravidelných intervalech dopřejete pauzu, během které oči pevně zavřete a obnovíte tak jejich vlhkost.

Zkroťte své chutě

Zapomeňte na chipsy, slané tyčky a podobné věci, které se podepisují na vašem pivním pupku. Psychologové zjistili, že pokud si uložíte zdravé pochutiny do police uprostřed lednice, je mnohem větší pravděpodobnost, že je opravdu sníte, než když je zastrčíte dozadu. Nakrájejte si na plátky mozzarelu, rajčata, papriky... a vystavte talíř na viditelné místo v ledničce.