Menu
Úvod  › 

5 tajemství plochého břicha

Shodit pneumatiku kolem břicha je suverénně nejčastější novoroční předsevzetí. Co ale musíte udělat pro to, aby se nerozplynulo za dva týdny a skutečně jste břicho zhubli?

1. Jezte šestkrát za den.

Klasickým omylem lidí, kteří se snaží zhubnout, je přesvědčení, že musí omezit jídlo na minimum. Opak je ale pravdou; pokud prahnete po plochém břichu, musíte jíst víc. Deset až třicet procent kalorií, které za den spálíte, spálíte pouhým trávením. Nicméně všechna jídla si nejsou rovna. Vaše tělo spotřebuje více kalorií trávením proteinů (přibližně pětadvacet kalorií z každých sto přijatých) než trávením tuků a sacharidů (deset až patnáct kalorií z každých sto přijatých). Pokud sníte denně šest malých porcí, povzbudíte svůj metabolismus a zhubnete víc.

2. Sestavte si chytrý jídelníček.

Zapomeňte na zázračné diety, které vám slibují rychlý váhový úbytek. Pokud chcete skutečně zhubnout tak, abyste kila zase nenabrali zpátky, měli byste do svého jídelníčku zařadit následujících dvanáct potravin: Mandle a ořechy, luštěniny, špenát, nízkotučné mléčné produkty, vejce, drůběží maso, olivový olej, celozrnné pečivo, citrusové plody, ryby a borůvky. Snažte se alespoň jednu z nich uplatnit v každém z šesti jídel, které budete v průběhu dne konzumovat. Pomohou vám zbavit se zbytečného tuku, zlepšit zdraví, kondici a zruší tukové pneumatiky kolem břicha.

3. Naučte se pít.

Pokud chcete skutečně shodit břicho, musíte se s mířit s tím, že budete muset omezit konzumaci alkoholu. Kromě negativního vlivu alkoholu na zdraví vás zásobí množstvím prázdných kalorií, které se na vašem břiše osadí v podobě tuku. Podobný efekt však mají i colové nápoje a další limonády. Vědci spočítali, že pokud místo nic budete pít jen vodu, denně ušetříte tři sta kalorií, což dělá za rok víc než patnáct kilogramů, které nebudete muset shazovat. Zkuste se na svůj pitný režim zaměřit a udělat v něm změny ve prospěch plochého břicha.

4. Jezte pomalu.

Snažte se najít si na jídlo co nejvíc času, každé sousto důkladně rozžvýkejte a soustřeďte se na to, jak chutná. Nerozptylujte se při jídle čtením, sledováním televize a podobně. Jedno jídlo by mělo trvat nejméně třicet minut, aby žaludek stihl vyslat vašemu mozku signál, že už jste sytí.

5. Jednou do týdne vysaďte.

Jednou za týden si zvolte jedno jídlo, u kterého zapomeňte na všechna dietní pravidla a dopřejte si to, na co máte aktuálně chuť. Zapomeňte na to, kolik má tuků, sacharidů, nebo proteinů a řiďte se jen svou momentální chutí. Jeden prohřešek za týden vaše dietní úsilí nijak zásadně nenabourá a naopak zvýší vaši motivaci.