Menu
Úvod  › 

5 jídel, která nakrmí váš mozek

Buďte chytřejší bez studování a nutnosti návštěv vzdělávacích kurzů. Jednoduše zařaďte následující jídla do svého jídelníčku a nakrmte svůj mozek energií.

Máte pocit, že si v poslední době nepamatujete zdaleka tolik věcí jako v minulosti? Že už vám to pomaleji myslí a vůbec to s kondicí vašeho mozku jde z kopce? Než se zapíšete do klubu pacientů s Alzheimerem, zkuste svůj mozek dostat do formy nepatrnou úpravou svého jídelníčku. Následující potraviny vám v tom pomohou:

Vejce

Množství selenu, které je obsaženo ve vejcích, z nich činí nedostižnou snídani. Pokud svému mozku dodáte dostatečnou dávku tohoto prvku, bude vám to myslet, jako byste byli o deset let mladší. Optimální denní dávka selenu by měla činit 55 mikrogramů (jedno vejce má 14, v plátku celozrného chleba jich najdete 10). Ideální variantou je tak například vaječná omeleta ze tří až čtyř vajec doplněná zeleninovým salátem.

Špenát a kapusta

Mozku prospěšné karotenoidy a flavonoidy v listové zelenině omladí vaši mysl o několik let. Tři nebo více porcí denně mohou zpomalit stárnutí duševních schopností o více než čtyřicet procent.

Borůvky

Látky obsažené v tomto ovoci mohou pomoci chránit vás před procesem stárnutí mozkových buněk, které je spojené například s Alzheimerovou chorobou. Pomáhají také bojovat proti působení volných radikálů.

Ořechy a ryby

Svižné myšlení, rychlý úsudek, správné vyhodnocení situace a dobrou paměť vám zajistí i omega-3 mastné kyseliny. Jejich nedostižným zdrojem jsou ryby (zejména losos či pstruh) a ořechy. Zařaďte je do svého jídelníčku a váš mozek vám poděkuje.

Hořčice

Kurkuma, koření přidávající se kvůli barvě do hořčice, pomáhá aktivovat geny, které udržují mozek v kondici. Pokud má mít kurkuma patřičný efekt, potřebuje ji denně zkonzumovat sedmnáct miligramů, což je přibližně jedna čajová lžička hořčice za den.