Menu
Úvod  › 

5 důvodů, proč máte stále hlad

Před chvílí jste jedli a přitom už zase stepujete před ledničkou, protože máte hlad. Jak je možné, že jste neustále hladoví a nedaří se vám hubnout?

Najedli jste se, uplyne pár desítek minut a vy zase brousíte v kuchyni a přemýšlíte, co byste do sebe ještě nacpali, protože už zase máte hlad - nebo alespoň na něco chuť. Znáte důvody, které mohou za to, že máte neustále hlad a s vašimi hubnoucími snahami to vypadá bledě:

Pijete příliš slazených nápojů

Slazené nápoje jsou obrovským zdrojem cukru a mimo to, že neprospívají vaší linii, také uvádí ve zmatek tělesný systém, který reguluje naší chuť k jídlu. Podle výzkumu, který provedli vědci na Yale University, se po vypití slazeného nápoje snižuje aktivita těch oblastí mozku, které zodpovídají za regulaci chuti k jídlu. Navíc výzkum provedený na University of California dokázal, že fruktóza, která je v řadě sladkých nápojů obsažena, povzbuzuje chuť k jídlu i v situacích, kdy už je člověk nasycený. Zkuste sladké nápoje nahradit čistou vodou a zmenšíte tak i svou chuť k jídlu.

Jíte polotovary

Vyžíváte se v polotovarech, konzervách a podobných gurmánských prohřešcích. Konzervovaná jídla obsahuje bisfenol-A a BPA. BPA způsobuje vzestup leptinu, a ten podle vědců z Harvardu, vede k impulsivním chutím k jídlu.

Nesnídali jste

Rozsáhlý výzkum univerzity v Cambridge, které ho zúčastnilo téměř sedm tisíc lidí a trval téměř čtyři roky, odhalil, že lidé, jejichž snídaně obsahovala pouze tři sta kalorií, přibrali za tyto čtyři roky přibrali dvakrát tolik než lidé, kteří posnídali snídani o pěti stech kalorií. Vydatná snídaně totiž udržuje stabilní hladinu krevního cukru, což minimalizuje vaše chutě. Podle odborníků je ideální snídaně, která obsahuje dostatek proteinů.

Přeskakujete salát

Většina lidí nekonzumuje dostatečné množství listové zeleniny a přitom je právě tento typ zeleniny nabitý vitamínem B, který je vynikající prevenci deprese, únavy i váhového přírůstku. Zařaďte do svého jídelníčku více listové zeleniny a nebudou vás sužovat záchvaty takzvaného vlčího hladu.

Nepijete dostatečně

I když vás to možná nikdy nenapadlo, heslo puberťáků o tom, že "hlad je převlečená žízeň", není tak úplně od věci. Dehydratace totiž skutečně zvyšuje pocit hladu. Vypijte před každým jídlem sklenici čisté vody a zkonzumujete mnohem menší množství jídla.