Menu
Úvod  › 

5 chyb, které brání mužům hubnout

Držíte dietu, cvičíte a váš pivní pupek stále sedí na svém místě a nijak se nezmenšuje? Nejspíš proto, že děláte některou z následujících chyb.

1. Jíte příliš rychle.

Pokud byste byli krysou, jedli byste kolem patnácti minut, pak byste se zasytili a s konzumací byste přestali. Jenže protože jste muž, pokračujete v jídle i přesto, že jste už dávno sytí. Váš žaludek totiž potřebuje mnohem víc času k tomu, aby vyslal mozku signál, že už máte dost. Snažte se proto zpomalit své tempo jídla, soustřeďte se na každé sousto, pořádně žvýkejte a další sousto si na vidličku naložte teprve v okamžiku, kdy spolknete to předchozí.

2. Hladovíte.

Pokud prudce snížíte příjem kalorií, zejména potom proteinů, vaše tělo má tendenci si kalorie spíše ukládat, než aby je spalovalo. Místo tuku také odbourává svalovou hmotu. Jenže svaly jsou klíčové pro fungování metabolismu a právě urychlují spalování kalorií. Čím víc svalů máte, tím rychlejším metabolismem disponujete. Zapomeňte na hladovku. K tomu, abyste zhubli, stačí, když pouze o něco snížíte příjem kalorií. Například pokud chcete ušetřit pět set kalorií, stačí když si odpustíte jedno pivo a třicet chipsů. Denně byste však měli zkonzumovat nejméně 1600, ale ideálně 1800, kalorií za den, aniž byste ohrozili svůj metabolismus. Při hubnutí také nikdy nevynechávejte proteiny.

3. Málo spíte.

Za vaším pivním pupkem stojí možná nedostatek spánku. Zdravý muž by měl spát denně minimálně sedm hodin. Vědci prokázali, že muži, kteří šest nocí po sobě spali méně než sedm hodin, měli vyšší hladinu glukózy a inzulinu v krvi. Pokuste se spát ideálně každý den osm hodin a pokuste se uléhat a vstávat plus mínus stejně. Váš organismus tak bude pracovat a spalovat mnohem efektivnější.

4. Máte málo vlákniny.

Většina průmyslově zpracovaných potravin obsahuje jen velmi málo vlákniny. Přitom vláknina je právě složkou, která dokáže kontrolovat hladinu glukózy a inzulínu v krvi. Zařaďte do svého jídelníčku jablka, cereálie, ořechy a luštěniny.

5. Málo pijete.

Dalším velkým prohřeškem proti hubnutí je nedostatečný pitný režim. Pokud se pokoušíte snížit svou tělesnou hmotnost, povolejte do zbraně čistou vodu. Dostatečný pitný režim zajistí vyplavení zplodin, které mimo jiné vznikají i při spalování tuku. Dostatečným přísunem tekutin zajišťujete transport důležitých živin do svalů, povzbuzujete metabolismus i zabraňujete přehřátí organismu například při sportování. Ideální je z tohoto pohledu čistá voda.