5 benefitů plavání

Plavání dokáže obrátit biologické hodiny ve váš prospěch, posílit svaly, zlepšit kondičku, zmírnit dopady stresu, posílit plíce a mnoho dalšího. Jako každý jiný pohyb je i plavání výtečnou pohybovou/sportovní aktivitou.

Tady je výhodou i to, že plavání může provozovat mladý i starší člověk, hubený či s nějakými kily navíc, protože nedochází k zatěžování kloubů, jako při běžném cvičení. Jaké benefity přináší plavání?

Zdroj:Plavání

Nebudete tolik ve stresu

Při každém cvičení se uvolňují endorfiny (hormony štěstí). Plavání je navíc oproti jiným sportovním aktivitám klidnější, tudíž pomáhá zklidnit emoce. Při plavání vykonáváte pohyb, přitom má zároveň relaxační účinky. Velmi záleží na rytmu/tempu plavání, teplotě vody a dalších aspektech.

Budete vypadat mladší

Většina sportovců včetně plavců vypadá až o 20 let mladší než lidé, kteří víceméně sedí na gauči a nějak se nehýbou. Je to proto, že pohyb příznivě ovlivňuje řadu tělesných funkcí. Konkrétně plavání blahodárně působí na krevní tlak, oběh, centrální nervový systém a svalovou hmotu.

Pomáhá od bolesti

Plavání pomáhá mírnit bolesti zad. Klasické sportovní aktivity jsou bezesporu moc fajn, přesto je někteří vykonávat nemohou. Gravitace si nedá poručit a dopady na tvrdou zem vedou k opotřebování kloubů i páteře. Plavání klouby nezatěžuje. Je to výtečný sport pro lidi, které trápí bolesti zad, kloubů, nadváha.

Silnější imunita

Plavání minimalizuje riziko onemocnění, jako je angína, chřipka, rýma. Přeci jen člověk neplave v ohřáté vodě, navíc se před i po plavání sprchuje. Když připojíte střídavé sprchování teplé a studené vody, ještě tento benefit umocníte.

Pěknější a zdravější tělo

Tělo sportujícího člověka vždy vypadá pěkněji. Je pevnější, pružné a více odolné proti zraněním. Pokud vás některé sporty vyloženě nebaví, zkuste plavání. Je to zábava, při které posilujete tělo i ducha. Plavat můžete chodit s kamarádkou, ale i manželem, dětmi, babičkou. Bavit se budete všichni.