4 tipy na zdravé snídaně

Plánujete si předem, co budete následující den snídat, svačit, obědvat, večeřet? Nebo to necháváte náhodě? Vstanete a teprve potom přemýšlíte, co dobrého zakousnete? Ono je asi lepší si předem snídani naplánovat, protože pak se nestává, že člověk do sebe nahází, na co přijde. Ovšem jestliže máte již zaryté zdravé stravování pod kůží a chybí vám jen inspirace, pak nevadí, když se rozhodnete, co snídat až ráno. My vám dnes přinášíme 4 tipy na zdravé snídaně, takže lehce obohatíte svůj jídelníček o nová jídla.

Vafle s tvarohem

Vafle jsou velmi chutné a navíc si je můžete připravit i zdravě. Zapomeňte na klasickou mouku. Potřebovat budete ovesné vločky, vajíčko, kakao, skořici, med, případně další ingredience podle chuti: mleté ořechy, kokos, mléko.

Zdroj:Zdravá snídaně

Ovesné vločky rozmixujte na mouku (případně použijte rovnou ovesnou mouku), přidejte i další sypké ingredience: kokos nebo mleté ořechy, kakao, půl lžičky skořice, poté přidejte vajíčko, mléko dle hustoty a lžičku medu. Vytvořte hustší těsto a upečte ve vaflovači. Na hotovou vafli přidejte tvaroh, který, si můžete jakkoliv ochutit, ozdobte ovocem a nechte si chutnat.

Kaše plná energie

Do misky nasypte ovesné vločky, chia semínka, kokos nebo opět mleté ořechy. Zalijte horkým mlékem, přidejte javorový sirup a promíchejte. Nechejte chia semínka a vločky nasát tekutinu (15 - 20 minut) poté přidejte jakékoliv ovoce a dochuťte třeba skořicí, strouhanou hořkou čokoládou apod. Kaše dodá vašemu tělu živiny, ovoce vitamíny a potřebnou energii, pro následujících pár hodin.

Celozrnné pečivo

Vsaďte na klasiku, které se člověk nikdy nepřejí a pokaždé si snídani může připravit jinak. Jednou lze chléb namazat avokádo pomazánkou, jindy pomazánkou z cizrny, tuňákovou apod. Mimo jiné lze černý chléb připravit i na sladký způsob. Stačí namazat ořechovým máslem, posypat strouhanou čokoládou a poklást plátky banánu nebo jahod.

Jogurt s ovocem

Patrně nejrychlejší možná snídaně a také velmi dobrá. Jogurt se postará o bílkoviny, ovoce o sacharidy. Do jogurtu zamíchejte jakékoliv vaše oblíbené ovoce a pokapejte trochou medu. Působí-li na vás taková snídaně hladově, přidejte do jogurtu oříšky, semínka, vločky.