Menu
Úvod  ›   › 

4 tipy jak docílit zdravá záda

Bolestmi zad trpí většina české populace. Je to především z důvodu nedostatku pohybu, špatného držení těla, nadváhy, přetěžování zas, nekvalitní matrace, nedostačující životospráva, stres, průvan a mnoho dalšího. Důvodu se najde opravdu nespočet. Abychom problémům se zády předcházeli je vhodná prevence.

Zdravý spánek

Probouzíte se unavení a bolí vás záda? Na vině bude pravděpodobně nekvalitní spánek, na kterém se podílí nevhodná matrace, rošť či polštář. Dostatek spánku je velmi důležitý a jeho kvalita rovněž. Díky nedostatečné pohybové aktivitě, sedavému způsobu života, špatného držení těla dostává naše páteř zabrat. Spíte-li pravidelně na příliš tvrdé či naopak měkké podložce, obvykle se bolest zad po nějaké době dostaví. Věnujte tedy péči správnému výběru roštu, matrace a polštáře.

Zdroj:zdravá záda

Záda v teple

I průvan, sezení či ležení na studeném se podepíše na našem zdraví, a to nejen rýmou a kašlem. Bolavá záda mají někdy co dočinění právě s přechlazením. Vyhněte se tedy odhaleným zádům, posedávání na studené lavičce či zídce. Musíte-li si lehat v práci na zem, nezapomínejte na podložku a teplé oblečení - nevystavujte záda průvanu.

Správné držení těla

Nemusíte chodit jako byste pozřeli vařechu, ale dbejte na to, abyste se nehrbili či nekřivili, jako paragraf. Špatné držení těla se netýká pouze chůze. Velmi často se na správnou pozici zapomíná u sedavého zaměstnání. Zkuste na to myslet a vypěstujte si návyk správného sezení i chození.

Hýbejte se

Dnes nás všude zaveze autobus nebo automobil, do patra nás vyveze výtah. Na cvičení nemáme čas. To vše je špatně. K tomu, abychom předcházeli bolestem zad, je pohyb nezbytný. Máte-li sedavé zaměstnání, udělejte si krátkou pauzu na protažení a pár zádových cviků - ty lze provádět i v kanceláři. Naučte se chodit pěšky, protože právě chůze je nejpřirozenější pohyb, který napomáhá k posílení zádových svalů. Minimálně 2x v týdnu byste pak měli věnovat čas nějaké pohybové aktivitě. A nevymlouvejte se! Cvičit se dá i doma.