Menu
Úvod  › 

4 jídla, která pomáhají soustředění

Nemůžete se na nic soustředit, paměť už také není nic moc a o koncentraci nemluvě? Zkuste povolat do boje následující čtyři potraviny.

Máte pocit, že zhoršení paměti nebo pozornosti je vyhrazeno pouze pro seniory? To je ale omyl. Podle studie zveřejněné v British Medical Journal ke zhoršení paměti dochází už v pouhých pětačtyřiceti letech a problémy s udržením pozornosti se objevují ještě dříve. Na druhou stranu nemusíte propadat panice, protože tento stav není nezvratný. Následující čtyři potraviny pomohou vaší schopnosti soustředění i paměti:

Listová zelenina

Při výzkumu z roku 2006, jehož výsledky byly zveřejněné magazínu Neurology, se potvrdilo, že lidé, kteří konzumovali minimálně dvě porce listové zeleniny denně, vykazovali mentální schopnosti (konkrétně paměť a schopnost koncentrace) stejné jako o pět let mladší lidé. Dejte si k obědu velký salát, nebo špenát a prokážete tím svému mozku velkou službu.

Cereálie

Celá řada studií prokázala, že lidé, kteří si dávají ke snídani cereálie, se mohou v průběhu dne lépe soustředit a dosahují lepších výsledků při mentálních úkolech než ti, kteří při snídani konzumují rafinované cukru, nebo případně nesnídají vůbec. Dopřejte si k snídani celozrnný chléb, nebo misku cereálií a po zbytek dne budete v dokonalé kondici.

Káva

Možná pro vás není překvapením, že po kávě vám to lépe myslí, ale věděli jste, že káva působí na muže a ženy různým způsobem? Podle výzkumu, který byl proveden na univerzitě v Barceloně, jsou muži po vypití kofeinových nápojů rychleji "nabuzení" a bdělí než ženy. Muži se cítili méně ospalí a více koncentrovaní už za deset minut po vypití kávy a jejich bdělost jim vydržela přibližně půl hodiny. U žen se tento efekt sice projevoval též, nicméně v mnohem menší míře než u mužů. Ženy také mnohem citlivěji reagovaly na kofeinové placebo než muži. Podle vědců stačí ženám i káva bez kofeinu, aby se jejich schopnost koncentrace a bdělost zvětšila.

Žvýkačka

Pokud jste ještě nepřišli na chuť žvýkání, měli byste okamžitě začít. Výzkum z roku 2011 ukázal, že lidé, kteří žvýkaly žvýkačky v průběhu stresujících situacích, vykazovali mnohem větší stupeň bdělosti a byli schopní se lépe koncentrovat než ti, kteří při stresových situacích nežvýkali.