Menu
Úvod  ›   › 

4 důvody, proč byste měli investovat do reklamy

Začínáte podnikat, nebo už máte svůj business rozjetý, a přemýšlíte, jestli se vám vyplatí investovat do reklamy, nebo zda jsou to vyhozené peníze? Zkuste vzít v úvahu v následující věci.

O síle a důležitosti reklamy věděli už obchodníci ve Starém Egyptě, kteří pravidelně část svého výdělku investovali do reklamy, aby upoutali pozornost kupujících. Možná ale máte pocit, že v jednadvacátém století je reklama vlastně přežitek, do kterého nemá cenu dávat peníze. Zejména pokud začínáte podnikat, nebo máte napjatý rozpočet. Jenže bez té správné reklamy nikdy nemůžete začít vydělávat, nebo bude přinejmenším trvat velmi dlouho, než se o vás vaši zákazníci dozvědí. Sestavili jsme pět důvodů, proč se vám skutečně vyplatí investovat do reklamy:

Propagace

Tím nejzásadnějším důvodem, který vás také bezesporu napadne jako první, je snaha sdělit co největšímu počtu svých potenciálních zákazníků to, že pro ně máte nabídku, která by je mohla zajímat. V tomto případě je úplně jedno, jestli rozjíždíte nový business, děláte politickou kampaň, nebo chcete zvednout svého e-shopu. Samozřejmě záleží na charakteru vašeho podnikání a tom, čeho chcete dosáhnout - a tomu přizpůsobený reklamní formát. Je jen na vás, zda zvolíte tištěnou, nebo online reklamu, billboardy, reklamní předměty, nebo třeba shop in shop.

Povědomí

Vhodně zvolená reklama vám pomůže vybudovat i povědomí o vaší značce. Nemusí vést rovnou ke koupi, nebo využití vašich služeb, ale můžete své potenciální zákazníky informovat o tom, čím jim můžete být v budoucnu prospěšní. Cílem je zapsat se do jejich povědomí, aby si vaši existenci uvědomili a až se v budoucnu ocitnou v situaci, kdy by mohli vašich služeb využít, spojí se jim jejich potřeby rovnou s vaší značkou.

Srovnání

Právě s pomocí vhodné reklamy můžete upozornit, na výhody, které svým zákazníkům nabízíte a poskytujete v porovnání s konkurencí. Můžete například zvolit názornou ukázku toho, co vámi nabízené zboží umí (tento typ reklamy se například často volí u kosmetických produktů, čistících prostředků a podobně). Podle marketingových odborníků je mimořádně účinné i srovnání cen v porovnání s konkurencí. Ke grafickému srovnání můžete využít i stále populárnějších reklamních stojanů. Laserové řezání plastu a výrobu reklamních stojanů si můžete zadat například u firmy Marksimon (http://www.marksimon.cz/vyroba-reklamnich-produktu/reklamni-stojany/), která je ve svém oboru skutečným odborníkem.

Udržení zákazníků

Marketingoví odborníci upozorňují na to, že často podceňovanou oblastí je udržení si stávajících zákazníků. Jednorázová zakázka nebo návštěva má velmi krátkodobý efekt. Z obchodního hlediska je pro vás mnohem výhodnější, pokud se vám podaří vybudovat si se svými zákazníky dlouhodobý vztah, díky kterému se k vám budou znovu vracet. I k tomu vám mohou pomoci reklamní předměty, obměňované inzeráty, dynamické webové stránky, či reklama na sociálních médiích.


Oblíbená témata