3 důvody proč je snídaně tak důležitá

Traduje se, že snídaně je základ a neměla by se zanedbávat. Já jsem však jiného názoru. Snídaně samozřejmě zdravá je, ale ne pokud jí do sebe cpete násilím. Někdo snídá ihned po probuzení, jinému vyhojuje snídaně do hodiny od probuzení, jiný snídat nepotřebuje vůbec.

Příčin, proč člověk ráno nemá hlad, může být spousty. Jestliže však dodržujete zásady zdravé životosprávy, dbáte pravidelného pohybu, nemáte zpomalený metabolismus a nešidíte ráno žaludek kávou, která zasytí, pak si první jídlo dne dopřejte klidně v dopoledních hodinách, kdy už se ostatní chystají na oběd. Podmínkou je stihnout během dne dostat do sebe potřebný počet kalorií a jídlo rozdělit do rozumných rozestupů a porcí.

Zdroj:Snídaně

Díky snídani nebudete večer vyjídat lednici

Nesnídáte -li, rozhodně dodržujte pitný režim (voda, čaj, domácí ovocné šťávy). Ovšem patříte-li k těm, kteří ráno mívají hlad, dopřejte si kvalitní snídani, jež dodá vašemu tělu energii, zasytí a nabudí metabolismus. Snídaně se rozhodně vyplatí, protože vás nebudou během dne a hlavně navečer přepadat různé chutě. Trápí-li vás večerní nájezdy na lednici, zkuste začít snídat a uvidíte, že večerní chutě se umírní.

Dobrá nálada a energie na rozdávání

Jestliže vám funguje metabolismus, jak má, dodržujete spánkovou hygienu (kvalitní spánek), máte pravidelný pohyb, jíte během dne pravidelně a zdravě, většinou se hlad přihlásí do půl hodiny od probuzení. Takto zkrátka funguje zdravý člověk. Pomineme-li různé detoxikační, očistné a hubnoucí kúry, je vhodné se nasnídat. Potlačování hladu není rozhodně správným řešením. A šidit žaludek půl litrem zeleného čaje či kávou také není zrovna vhodná cesta. Snídaně nakopne váš metabolismus, což podpoří spalování a lepší hubnutí. Dále zmírníte stres, pokles nálady z nedostatku energie a samozřejmě i únavu, neboť tělo nemá nic, z čeho by energii získalo.

Zajistíte vyšší příjem vlákniny

Snídaně je ideálním časem, pro získání vlákniny z cereálií. Není-li vláknina obsažena ve snídani, je docela obtížné splnit celkovou denní potřebu vlákniny, která je pro lidský organismus velmi důležitá. Chutná a zdravá snídaně plná vlákniny se dá vykouzlit za pár minut. Vláknina má kladný vliv na zdravé fungování trávicího systému, váže na sebe škodlivé látky, čistí střeva a díky ní se předchází zácpě.