Menu
Úvod  › 

15 tipů jak shodit 15 kilo v roce 2015

Přestaňte nad sebou vzdychat v zrcadle, povolovat si pásek a pouze slibovat, že jednou zhubnete. Místo toho se letos už skutečně rozlučte s otravnými špeky. Víme, jak na to.

Dieta a lepší postava jsou stálicí hitparády novoročních předsevzetí. Ze všech předsevzetí, která si lidé dávají, je právě hubnutí nejčastější a také to, které se nejdřív poruší. Už vás nebaví o hubnutí jen mluvit a slibovat si, že jednou s přebytečnými kilogrami zatočíte? Letos se konečně můžete posunout od slibů k realitě. Když tedy dodržíte následujících patnáct tipů:

1. Zavodňujte.

Zapomeňte na džusy a limonády a znovu objevte vyzkoušenou a nejspolehlivější čistou vodu. Snažte se vypít sklenici čisté vody před každým jídlem, snížíte tak svůj apetit, zkonzumujete menší porci a povzbudíte si metabolismus.

2. Najděte si parťáka.

Když budete hubnout sami, naděje na úspěch bude mnohem menší, než když si k sobě najdete parťáka, který bude hubnout spolu s vámi a budete se navzájem hlídat i povzbuzovat.

3. Balte si svačinky.

Kamkoli jdete, sbalte si s sebou zdravou svačinku, jako je například čerstvé ovoce, salát, jogurt a podobně. Bude se vám tak mnohem snáze dodržovat pravidelné stravování a předejdete návalům vlčího hladu.

4. Dejte si menší cíle.

Jen málokdo si dokáže předsevzít, že shodí za rok patnáct kilogramů a také své předsevzetí dodržet. Místo toho, abyste si dali takto gigantický závazek, raději si to rozložte do menších částí, kdy si například slíbíte, že zhubnete jeden kilogram za měsíc.

5. Přidejte cvičení.

Většině lidí nestačí upravit jídelníček k tomu, aby zhubli. Kombinujte úpravu jídelníčku s pohybem. I kdyby to měl být jen vyšlápnutí schodů místo použití výtahu, každý krok navíc se počítá.

6. Odveďte svou pozornost.

Impulsivní a nezvladatelné chutě většinou pominou během deseti minut. Místo toho, abyste si otevřeli další sáček chipsů, se vydejte obejít v rychlém tempu blok, nebo zavolejte kamarádovi a chvíli s ním tlachejte. Po chvíli si nejspíš ani nevzpomenete, že jste měli chuť na něco nezdravého.

7. Zásobte se proteiny.

Nejenže vám bílkoviny přihrají pocit sytosti, který navíc vydrží dlouho, ale také pomáhají budování svalové hmoty, která je důležitá pro zrychlení metabolismu.

8. Vyházejte zásoby.

Udělejte velkou inveturu své spíže a mrazáku - a bez milosti vyházejte všechna sladidla, polotovary, zmražená jídla a umělé sladkosti, jako jsou například čokoládové tyčinky, sušenky a podobně. Když nebudete mít doma podobná "lákadla", nebudete mít tendenci "zaplácnout" si s nimi žaludek.

9. Vyčistěte si zuby.

Když si vyčistíte zuby okamžitě po každém jídle, bude menší pravděpodobnost, že budete mít chuť zkazit si svěží pocit v ústech sladkou nebo slanou, vysoce kalorickou, svačinkou.

10. Malé porce.

Snažte se zmenšit velikost porcí, které vám přistanou na talíři. Když budete jíst menší porce, můžete si je dopřát klidně i s přílohou a nebudete tak mít pocit, že si musíte něco odříct.

11. Zaměřte se na spánek.

Čím méně budete spát, tím větší budou vaše chutě na kalorické potraviny. Když si dopřejete dostatek spánku, bude se vám mnohem lépe hubnout.

12. Najměte si osobního trenéra.

Hýbete se, snažíte se příliš nejíst a přesto je vaše vysněná postava stále v nedohlednu. Investujte do osobního trenéra, který vám řekne, kde děláte chybu a co je potřeba pro dosažení vaše vytačeného cíle udělat.

13. Veďte si deník.

Uzobáváte během dne? Máte tendenci k přejídání? Založte si stravovací deník, do kterého si budete zapisovat všechno, co jste za den snědli. Možná budete překvapeni, jak ve skutečnosti vypadá složení vašeho jídelníčku.

14. Omezte stres na minimum.

I když si to možná neuvědomujete, stres vede k přibírání na váze a naopak ztěžuje hubnutí. Důvodem je stresový hormon kortizol, který zpomaluje metabolismus a podporuje ukládání tuku.

15. Dejte si snídani.

Základem hubnutí je důkladná a vyvážená snídaně. Přeskočení snídaně zpomaluje metabolismus, zhoršuje koncentraci a budete celý den trpět nedostatkem energie.