Menu
Úvod  › 

12 triků proti nachlazení, o kterých jste ještě neslyšeli

Každý ví, že v chřipkové sezóně je nejlepším spojencem citrón, horký čaj a tablety vitamínu C. My vám ale nabízíme vyzkoušené triky proti nachlazení, o kterých jste nejspíš ještě neslyšeli.

1. Myjte si ruce - až k loktům

Může vám to připadat trochu zvláštní, ale jednou z nejúčinnějších prevencí v chřipkové sezóně je vydrhutí rukou, pokud možno až po lokty. Na vašich předloktích totiž sídlí mnohem víc bakterií a choroboplodných zárodků než v podpaží. Pokud si několikrát denně umyjete ruce a předloktí mýdlem, snížíte pravděpodobnost přenosu chřipky a nachlazení.

2. Utírejte se do papírových ručníků

Zapomeňte na látkové ručníky a místo nicha raději používejte papírové. Podle vědců jsou totiž vlhké látkové ručníky ideálním prostředím pro šíření mikrobů.

3. Dejte si vývar

To, že je slepičí polévka vyzkoušeným receptem na nachlazení a chřipku, už jste možná slyšeli, ale nejspíš nevíte, že k tomu, aby byl účinný, nestačí použít vývar z kostky, ale je nutné vyvařit skutečně kuře, respektive kuřecí kosti. Morek z kuřecích kostí totiž obsahuje látky, které zvyšují produkci bílých krvinek, a chrání tak naše tělo před infekcí a onemocněním.

4. Dejte si bezinkový sirup

Máte ve svém okolí někoho, kdo vyrábí domácí bezinkový sirup? Rozhodně si od něj několik lahví kupte a získáte vynikajícího spojence pro chřipkovou sezónu. Bezonky jsou totiž plné antioxidantů a vitamínů, zejména vitamínu C a A. Podle odborníků bychom měli denně zkonzumovat jednu čajovou lžičku bezinkového sirupu, abychom jeho účinek v boji proti chorobám pocítili.

5. Jděte ven

Lidé se často mylně domnívají, že v chřipkové sezóně je nejlepší zůstat doma a příliš nevycházet ven, jenže opak je pravdou. Čím víc času strávíte venku (nikoli jen mimo váš domov, ale skutečně venku), tím menší šanci nachlazení a chřipce dáte. Chladné počasí samo o sobě tato onemocnění nezpůsobuje, naopak otužováním posílíte svůj imunitní systém.

6. Ostříhejte si nehty

Toto, na první pohled nesmyslné, doporučení má svůj důvod. Pod dlouhými nehty je totiž vynikající prostředí pro množení mikrobů. Výzkumy ukázaly, že lidé s dlouhými nehty hostí na svých rukou o osmnáct procent mikrobů více než ostatní.

7. Zapojte zázvor

Zázvor obsahuje víc než tucet antivirových látek, které vám pomohou s nachlazením a chřipkou bojovat. Kromě toho se v něm nachází i antibakteriální látky a jeho pravidelná konzumace posiluje imunitu, což zejména v zimním období oceníte.

8. Milujte se

Když už pro nic jiného, tak si dopřejte sex pro zlepšení imunity. Výzkumy dokázaly, že páry, které mají sex jednou až dvakrát týdně, mají vyšší hladinu imunoglobulinu A, který chrání právě před nachlazením.

9. Používejte zvlhčovat

Chladný a suchý vzduch v zimních měsících nevysouší jen vaší pokožku, ale také vaše sliznice, čímž se usnadňuje průnik mikrobů do organismu. Pomoci vám může zvlhčovač, který udrží ve vzduchu adekvátní vlhkost, čímž ochrání vaše sliznice a ty zase potom ochrání vás.

10. Mějte nohy v teple

Možná se na toto doporučení pamatujete od své babičky, ale ono má skutečně své opodstatnění. Pokud budete udržovat své nohy v teple, snižujete pravděpodobnost nachlazení téměř o sedmdesát procent. Zatím se přesně neví, proč tomu tak je, ale předpokládá se souvislost se stažením krevních cév a tudíž horší funkcí bílých krvinek.

11. Jděte na masáž

Hned několik výzkumů prokázalo, že masáž nejenže uvolňuje tělo, ale především stimuluje imunitní systém a tím posiluje vaší obranyschopnost.

12. Buďte pozitivní

Snažte se na svět koukat z té lepší stránky. Pesimisté mají, podle odborníků, třikrát větší pravděpodobnost, že při chřipkové epidemii podlehnou.