Menu
Úvod  ›   › 

10 způsobů, jak zvýšit svou fitness motivaci

Dali jste si předsevzetí, že konečně začnete pravidelně cvičit a zhubnete. Jenže teď vám nějak dochází síly a častěji se vymlouváte, než cvičíte. Víme, jak vaši motivaci zase "nakopnout."

Potřebovali byste akutně zvýšit svou kondici a vypracovat si lepší postavu, jenže když už začnete přemýšlet o tom, že se zvednete a půjdete si zacvičit, rozezní se vám v hlavě tenký hlásek, který vám našeptává, že tentokrát ještě můžete zůstat sedět u televize a hýbat se začnete až od zítřka, nebo pozítří - ale to už určitě. Shromáždili jsme pro vás tipy, které udrží vaši fitness motivaci rozpálenou a pomohou vám konečně jednou dodržet novoroční předsevzetí:

1. Zjednodušte si cíle.

Pokud se snažíte vyhecovat k plnění velkých cílů (například zhubnout o deset kilogramů...), máte mnohem větší pravděpodobnost, že neuspějete, protože jejich splnění je v časovém horizontu až velmi daleko. Snažte se stanovit si drobné cíle, které máte šanci v dohledné době splnit, což vás bude dál motivovat. Fitness trenéři upozorňují na to, že zejména začátečníci mají tendenci přehánět to se svými cíli a přeceňovat se. Místo toho, abyste si předsevzali, že budete cvičit každý den hodinu (a pak byli zklamaní, že se vám to nedaří), si pro začátek slibte půlhodinové cvičení třikrát týdně.

2. Zapisujte si pokrok.

Vytvořte si tabulku s výsledky svých měření (nejen počet kilogramů, ale především centimetry, případně i čas, nebo počet opakování) a sledujte, jak se budete postupně zlepšovat. Viditelné výsledky jsou tou nejlepší motivací, jakou si můžete přát.

3. Zapomeňte na pocity viny.

Buďte realisté. Nikdo na světě nedokáže cvičit skutečně každý den, nebo nikdy nezhřešit proti zdravému stravování. Když jednou nebo dvakrát selžete, svět se nezboří a rozhodně to není důvod zahodit veškerou dosavadní snahu. Buďte psychicky připraveni na to, že občas uklouznete.

4. Soustřeďte se jen na sebe.

Vždy bude někdo rychlejší, štíhlejší, svalnatější, nebo silnější než vy. To je však úplně nepodstatné. Zapomeňte na ostatní a s nikým se neporovnávejte. Důležití jste jen vy sami a na sebe se také soustřeďte.

5. Najděte si podporu.

Najděte si lidi - přátele, rodinu, kolegy, nebo sousedy - kteří vás budou podporovat a ideálně budou také cvičit či hubnout. Tím, že budete s někým sdílet své úspěchy, se bude nejlépe motivovat.

6. Najděte si, co vás baví.

Pokud se nemůžete přinutit ke cvičení, možná jste si zvolili špatnou aktivitu. Zkuste jiný druh sportu či cvičení a najděte si takové, které vás bude skutečně bavit. Vaše motivace tak rapidně stoupne.

7. Jen pár minut.

Jestliže máte momentální krizi a zoufale se vám nechce cvičit, slibte si, že si zacvičíte alespoň pár minut. Možná vás vyplavené endorfiny v průběhu cvičení přimějí k dalšímu pokračování.

8. Buďte kreativní.

Máte příliš málo času na to, abyste jeli půl hodiny do posilovny a půl hodiny zpět? To ještě neznamená, že musíte na cvičení zcela rezignovat. Zacvičte si místo toho podle některé ze sestav na internetu. Nechce se vám cvičit po návratu z práce, protože už jste na to příliš unavení? Není nic jednoduššího než si zacvičit ráno ještě než, odejdete do zaměstnání.

9. Zapomeňte na minulost.

Možná jste ve škole patřili k těm beznadějným případům, kterým vůbec nešel tělocvik a před míčem s hrůzou utíkali. Nezapomeňte ale, že od té doby uplynulo spoustu let a spousta věcí se změnila. Vyzkoušejte klidně i ty aktivity, které vám nikdy nešly. Možná budete překvapeni, jak jsou zábavné.

10. Odměňte se.

Slibte si, že když dosáhnete vytyčeného cíle (zhubnete o určitý počet kilogramů, zmenšíte obvod pasu o x centimetrů atd.), koupíte si například něco, po čem už dlouho toužíte, dopřejete si relaxační víkend a podobně.