Menu
Úvod  › 

Jak spálit 100 kalorií za 10 minut

Máte 600 sekund? To úplně stačí, abyste zlepšili svou postavu a zamávali na rozloučenou přebytečným kilům. Ukážeme vám, jak spálit sto kalorií za deset minut.

Zasprintujte si

Běháte a chcete efektivitu svého úsilí znásobit? Přidejte do svého tréninkového plánu takzvané intervaly. Není potřeba, aby váš sprint byl extrémně dlouhý. Zcela stačí, když budete sprintovat patnáct sekund a pětačtyřicet si potom dáte na vydýchání a zklidnění tepu. Poté zopakujte opět sprint, po kterém následuje zklidnění. Celý intervalový "cyklus" opakujte desetkrát.

Plyometrický trénink

Plyometrický trénink byl vyvinutý kvůli zvýšení energie a výbušné síly. Po deset minut střídejte poskoky na místě, výskoky, přeskoky, výskoky a seskoky ze stupínku (nebo například schodů). Deset minut plyometrického tréninku a stovce kalorií můžete zamávat na rozloučenou.

Pořiďte si stupínek

Nemusíte nutně navštěvovat hodiny step aerobicu, stačí, když si pořídíte domů stupínek (stejně vám poslouží i schody, jen budete vypadat poněkud zvláštně). Po deset minut na něj v rychlém tempu vystupujte, sestupujte a střídejte se seskoky a výskoky. Deset minut stačí na to, abyste spálili 107 kalorií. Před aerobní částí cvičení se však nezapomeňte důkladně protáhnout.

Skákejte přes švihadlo

Skákání přes švihadlo patří k nejefektivnějším způsobům, jak spálit kalorie. Stačí, když budete skákat v mírném tempu - tak, abyste byli zároveň schopni mluvit. I skákáním přes švihadlo v tomto tempu spálíte za deset minut sto deset kalorií. Pokud nevydržíte skákat celých deset minut ve stejném tempu, můžete aplikovat opět intervalový trénink, kdy skáčete po dobu čtyřiceti sekund co nejrychleji můžete, zatímco dvacet dalších odpočíváte.

Posilujte

Podle odborníků nemusíte trávit posilováním celé hodiny, stačí vám jen deset minut. Střídejte posilování s činkami se statickým posilováním, jako je například výdrž v "prkně" (tedy vysokém kliku). Výdrž ve vysokém kliku by měla trvat minutu a následovat deset opakování posilování s činkami.

Jděte na stěnu

Pokud nemáte problém s horizontálním pohybem a výškami, vrhněte se do lezení na stěně. Za pouhých deset minut tohoto intenzivního pohybu spálíte sto dvacet kalorií. Kromě toho vám tento druh pohybu zařídí vypracovaný zadek a sexy nohy.

Dřepy na schodech

Pokud máte k dispozici pouhých deset minut a přitom potřebujete zhubnout a dopřát si intenzivní kardiotrénink, jděte trénovat na schody. V rychlém tempu vyběhněte a seběhněte jedno patro schodů, načež udělejte rychle pět dřepů. Opakujte po dobu deseti minut a rozlučte se se stovkou kalorií.

Rozdávejte údery

Deset minut kickboxu stačí k tomu, abyste spálili sto sedm kalorií. Snadno si tedy spočtete, co s vámi udělá celá hodina tohoto náročného a intenzivního sportu. Pokud nemáte čas jít do fitka a absolvovat celou hodinu pod vedením trenéra, alespoň si krátké tréninky kickboxu stáhněte z internetu.

Vezměte si míč

I když jsou míčové sporty často při hubnutí opomíjeny, průměrný počet kalorií, které při míčových hrách spálíte, se pohybuje kolem sto deseti za deset minut. Zahrajte si se svými dětmi fotbal a rázem máte svůj denní sportovní příděl splněný.