Menu
Úvod  › 

10 tipů od žen, které zhubly víc než 15 kilo

Rady od hubených celebrit, které mají k dispozici spoustu peněz a osobní trenéry, jsou vám na nic. Shromáždili jsme pro vás vyzkoušené a osvědčené dietní tipy od žen, které dokázaly zhubnout minimálně patnáct kilo při práci, dětech i domácnosti.

1. Začněte pomalu. Pokud jste nebyla zvyklá sportovat a hýbat se, začínejte pomalu. Stačí, když zpočátku zařadíte do svého denního programu například patnáctiminutovou procházku v rychlejším tempu. Postupně můžete zvyšovat zátěž i intenzitu.

2. Nevzdávejte se. "Pamatuji se, jak jsem byla zklamaná, když jsem po dvou týdnech cvičení stoupla na váhu a neviděla jsem prakticky vůbec žádný pokrok. Nenechte se demotivovat tím, že váhové úbytky nebudou tak rychlé, jak byste si představovali. Pokud vytrváte, určitě se úspěch dostaví," říká pětatřicetiletá Monika.

3. Buďte realističtí. "Moje kamarádka zhubla tím, že ze svého jídelníčku vyloučila všechny potraviny s lepkem. Chtěla jsem jí napodobit, ale zjistila jsem, že je to pro mě nadlidský úkol. Nedokázala jsem se například úplně vzdát klasických těstovin, nebo kuskusu. Tak jsem zvolila kompromis a přestala jsem jíst pečivo. A kila šla dolů i tak," vypráví osmadvacetiletá Lucie.

4. Zdravá hitparáda. Ženy, které dokázaly razantně zhubnout, se shodují na tom, že se vám velmi vyplatí vypsat si na list papíru všechna zdravá jídla a potraviny, které vám chutnají. Podle tohoto seznamu potom nakupujte, nebo z něj čerpejte inspiraci, když vás začne "honit mlsná."

5. Začnete s malými změnami. "Ze zkušenosti vím, že nevydržím dlouhodobě držet drastické diety a jojo efekt je navíc ještě mnohem horší než původní stav. Proto jsem se rozhodla vyměnit na třicet dnů všechny slazené nápoje za čistou vodu. A po měsíci jsem s překvapením zjistila, že už nic sladkého pít nepotřebuji a nejlépe se cítím skutečně s pouhou vodou. Další měsíc jsem vyloučila všechna smažená jídla. Postupovala jsem postupně a žádný jojo efekt se nedostavil," radí třicetiletá Jana.

6. Udělejte si to zdravější: "Vždycky jsem milovala smažené hranolky, hamburgery a další typicky fastfoodová jídla," říká pětadvacetiletá Simona. "Když jsem se rozhodla, že konečně zhubnu, začala jsem si vymýšlet zdravější varianty, kterými bych oklamala sama sebe. Začala jsem si například v troubě dělat celerové hranolky s kuřecím plátkem v celozrnné bagetě."

7. Připravte se na extra kalorie: "Když vím, že půjdu večer na večeři, při které nejspíš sním mnohem víc, než bych měla, přizpůsobím tomu jídelníček v průběhu dne. Jím pouze lehká a dietní jídla, aby denní součet kalorií nebyl nijak dramatický," radí pětatřicetiletá Iva.

8. Vyměňte svačinky: "Zjistila jsem, že největším problémem mého jídelníčku jsou různé svačinky a uzobávání," konstatuje sedmatřicetiletá Radka. "Tak jsem vyměnila chipsy, sladké tyčinky, čokoládu a další stravovací hříchy za proteinové tyčky, oříšky a čokoládu s vysokým obsahem kakaa."

9. Vařte si: "Kdykoli mám příležitost, uvařím si sama pro sebe. Tak přesně vím, co jídlo obsahuje, mohu si vybrat kombinaci potravin a hlavně ovlivnit množství kalorií, které do sebe dostanu," tvrdí devětadvacetiletá Zdeňka.

10. Zdvojnásobte zeleninu: "Řídím se jednoduchým pravidlem, že ke každému jídlu přidám dvojnásobné množství zeleniny, než je velikost porce ostatních příloh. A sním nejprve tu zeleninu, takže si zaplním žaludek a ostatních příloh už sním mnohem méně," prozrazuje třiatřicetiletá Magda.