Menu
Úvod  › 

10 překvapivých věcí, které vám dobijí energii

Jste pořád zoufale unavení, chce se vám spát a nemáte energii vůbec na nic? Zkuste se inspirovat tipy na dobití energie, které vás možná překvapí.

Znají to všichni. Jakmile se začne stmívat ve čtyři odpoledne, ráno do práce vstáváte za tmy a teplota klesne pod nulu, sbíráte těžko energii na to, abyste se vůbec přinutili odejít do zaměstnání. O zbytku dne, který v podstatě prozíváte, ani nemluvě. Představujeme vám poněkud překvapivé tipy, díky kterým můžete dobít své baterky. Inspirujte se:

Žvýkačka

Mátová žvýkačka vás povzbudí a dodá energii. Žvýkání totiž zvyšuje srdeční tep a přítok krve do mozku. Chuť a vůně máty zase stimuluje nervový systém. Pokud si tedy dáte mátovou žvýkačku před důležitou poradou, podáte větší výkon.

Procházka

Zvedněte se od stolu a dejte si rychlou procházku třeba jen okolo vašeho bloku. I krátká procházka totiž povzbudí vaši kreativitu, zaplaví mozek dopaminem a serotoninem, což pocítíte jako příliv energie.

Zvyšte přísun hořčíku

Jedním z projevům nedostatku hořčíku je právě nedostatek energie. Zkuste si koupit potravinové doplňky s obsahem hořčíku a brzo zjistíte, že se cítíte mnohem lépe.

Pijte víc vody

Dostatečný pitný režim je naprosto klíčový, pokud chcete, aby vaše tělo fungovalo tak, jak má. Jedním z následků dehydratace je právě pocit únavy. Ideálně byste měli vypít osm sklenic vody denně. Zaměřte se na to.

Masírujte si uši

Ačkoli vám to může znít podivně, masírováním energetických drah v uších se uklidníte a nabijete energií. Nejde o žádnou složitou techniku, stačí když si ušní boltce jemně promačkáte.

Noste oranžové brýle

Pořiďte si brýle s oranžově zabarvenými skly a budete se cítit mnohem víc v pohodě a svěží. Oranžová barva je elektrizující a dodá vám energii.

Postavte se

Dlouhé sezení je nejen špatné pro vaše zdraví (zvyšuje riziko kardiovaskulárních chorob, diabetu, rakoviny, deprese...), ale také působí negativně na úroveň vaší energie. Kdykoli to jde, postavte se alespoň na pár minut a přerušte dlouhý blok sezení.

Jezte kiwi

Kiwi je nabité vitamínem C, křemíkem, vlákninou a antioxidanty. Kromě toho také dokáže stabilizovat hladinu krevního cukru a zabránit jejím drastickým výkyvům, tudíž je vynikající prevencí proti únavě a nedostatku energie.

Vsaďte na vitamíny

Kupte si B complex, který pokryje spotřeba vašeho těla B vitamínů. A právě nedostatek B vitamínů se může projevovat únavou a nedostatkem energie.

Čichejte ke skořici

Skořicové aroma je vynikající ve zmírňování únavy a povzbuzení bdělosti. Kupte si aromatický olej s vůní skořice a když je nejhůř, kápněte si kapku na zápěstí a rozetřete.