Menu
Úvod  › 

10 nejčastějších výmluv, proč nemůžete cvičit

Jste příliš vytížení. Nemáte čas. Nemáte peníze. Nevíte jak cvičit. Jsou vám tyhle věty povědomé? Aby ne, jde totiž o nejčastěji používané výmluvy, kterými lidé ospravedlňují, proč nemohou cvičit.

Tvrdíte, že jste příliš zaneprázdnění na to, abyste chodili několikrát týdně sportovat? Vymyslete si originálnější výmluvu. Podle statistik se na stejný důvod vymlouvá šedesát procent Evropanů, kteří nemají dostatečný pohyb. Tak která z následujících výmluv je ta vaše?

10. Cvičení skutečně nesnášíte.

Klíčem k úspěchu je věnovat se pohybu, který vás bude těšit a bavit. Pokud nesnášíte běhání, nedělejte to. Najděte si druh sportu, který se vám líbí. Jestliže se rádi pohybujete venku, začněte jezdit na kole, lézt po skalách, nebo chodit na túry. Jestliže jste soutěživý typ, věnujte se sportu, v němž můžete zvítězit.

9. Začali jste cvičit, ale pak jste toho nechali.

Lidé přestanou často cvičit, protože do svého programu zařadili příliš mnoho sportu, trénovali tvrdě a zapomněli na odpočinek. Příliš razantní začátek cvičení přetíží vaše svaly, zbytečně vás unaví a budete se cítit rozlámaní. Vsaďte raději na pozvolný začátek tréninku.

8. Nemůžete si dovolit platit za návštěvu fitka.

Neexistuje jediný důvod, proč byste měli platit za členství ve fitness klubu. Běhat nebo chodit můžete kdykoli a kdekoli. Činky jsou také levným cvičebním nářadím. Stejně tak si můžete koupit instruktážní DVD s tréninkovým programem.

7. Neviděli jste na svém těle žádné výsledky.

Nehubli jste dost rychle a po čtrnácti dnech cvičení se vám svaly stále jaksi nerýsovaly? Vítejte v realitě. Vaše tělo potřebuje čas na to, aby mohlo na cvičení reagovat. Počítejte s tím, že budete potřebovat přibližně dvanáct týdnů k tomu, aby byly výsledky tréninku na vašem těle vidět na první pohled.

6. Nevíte, jak cvičit.

Lidé se velmi často vymlouvají na to, že neví, jak správně cvičit, a na trenéra nemají peníze. Investice do trenéra však není nezbytně nutná, kupte si knihy nebo DVD o cvičení, podle kterých zjistíte, jaký trénink je pro vás vhodný.

5. Rádi byste cvičili, ale musíte se věnovat rodině.

Rozhodně nemusíte zanedbávat svou rodinu proto, abyste mohli začít cvičit. Zapojte své rodinné příslušníky také do sportování. Budete mít lepší motivaci a vaši potomci ve vás navíc budou mít pozitivní vzor.

4. Chyběla vám motivace.

Pokud jste unavení, stresovaní, nebo vás cvičení nudí, je těžké přinutit se k němu. Nemusíte nutně vydržet následujících deset let u jednoho sportu. Zkuste každé čtyři až šest týdnů změnit pohybovou aktivitu a vyzkoušet něco nového, co vás bude bavit. Udržíte si tak lépe motivaci.

3. Cvičení bolí.

Myslíte si, že pouze pokud vás druhý den bolí svaly, cvičili jste poctivě? Omyl. Bolest svalů svědčí pouze o tom, že jste přetížili určitou svalovou skupinu. Opět platí pravidlo o pozvolném začátku tréninku.

2. Nemůžete si zvyknout na pravidelné cvičení.

Svůj život rozhodně nezměníte přes noc a pokud si dáte závazek, že budete do konce života každý den cvičit, vyděsíte sami sebe ještě předtím, než se vůbec do sportování pustíte. Dejte si raději malé cíle (například že každý den vyjdete schody pěšky) a postupně zátěž zvyšujte.

1. Nemáte na cvičení čas.

Věřte tomu, že máte přesně tolik času jako lidé, kteří pravidelně cvičí. Zařaďte cvičení do svého pravidelného programu a předem s ním počítejte. Pokud máte pocit, že nemůžete v průběhu dne na pohyb najít ani celou půlhodinu, rozdělte si tento čas na desetiminutové či čtvrthodinové úseky, které už zcela určitě vyšetříte. Můžete jich využít například k procházce se psem nebo krátkému zaběhání si po práci. Navíc vás sport nabije energií, což znamená, že ušetřená půlhodina nebo hodina se vám bohatě vyplatí.