Menu
Úvod  › 

10 návyků, které by si měla osvojit každá žena

Čím dříve si je osvojíte, tím lépe pro vás. Následující návyky by se měly stát součástí vašeho života dřív, než vám bude třicet.

1. Narovnejte se.

Chcete vypadat štíhlejší, sebevědomější a předejít bolesti zad? Není nic jednoduššího než zlepšit své držení těla. Když se celý den hrbíte nad psacím stolem, pokud si nedáte pozor stejný nahrbený postoj si přenášíte i do svého života. Stojíte potom se svěšenými rameny a nahrbenými zády, což vám opticky přidává kila a navíc si tak zakládáte na bolesti zad. Stáhněte ramena dozadu a dolů, zvedněte hlavu a kromě všech zdravotních přínosů vám správný postoj dodá i sebevědomější vzhled.

2. Naučte se říkat komplimenty.

Všichni mají rádi komplimenty, ale jen málokdo je umí říkat. Naučte se pochválit lidi kolem a budete mít lepší pocit i sama ze sebe.

3. Zvykněte si pravidelně se odlíčit.

Slyšela jste to už stokrát, ale skutečně se tím důsledně řídíte? Pokud se nenaučíte každý večer důkladně odlíčit, zatěžujete nadměrně svou pokožku, podporujete tvorbu vrásek a můžete si způsobit i závažné kožní infekce.

4. Čistěte si zuby.

Připadá vám to jako samozřejmost, kterou do vás vtloukali už od časného dětství? Jenže bohužel pro řadu dospělých žen je správná zubní hygiena stále pouze teoretickou záležitostí. K dokonalé dentální hygieně je potřeba používat každý den kromě klasického kartáčku i jednosvazkový kartáček, mezizubní kartáček, nebo zubní nit (případně kombinaci obého). Nejde pouze o to, abyste udržela zdravé zuby, ale také předešla zánětu dásní a dalším problémům v ústní dutině.

5. Naučte se dát průchod svému vzteku.

Možná si pěstujete image mírné a hodné holky, ale pokud dusíte své pocity v sobě a nedovolíte svému vzteku, aby "vybublal" ven, škodíte tím nejvíc sama sobě. Potlačované pocity vedou k frustraci a agresivitě. Nebojte se dát průchod svému vzteku, vaše okolí to přežije a vám se uleví.

6. Zavolejte svým blízkým každý týden.

Samozřejmě nemáte na nic čas a navíc dokud jste mladá, připadá vám zbytečné volat si se svými rodiči nebo sourozenci, protože je vnímáte víceméně jako automatickou "věc." Čím dříve si ale uvědomíte, že vztahy s vašimi nejbližšími je potřeba ošetřovat a pěstovat, tím lepší budou. A kromě toho postupem času zjistíte, že čas, který společně máte, je více či méně omezený, nedopusťte proto, abyste si jednou vyčítala, že jste jim něco nestihla říct.

7. Naučte se smát.

Udělejte si pro sebe malý test a spočtěte, kolikrát jste se v předchozích čtyřiadvaceti hodinách srdečně zasmála. Pokud na tom budete jako většina ostatních, není to zřejmě žádná sláva. Přitom je smích jedním z nejlepších léků, protože se při něm vyplavují endorfiny, které zodpovídají za zlepšení nálady. Naučte se více smát a dejte si předsevzetí, že se denně alespoň jednou pořádně zasmějete.

8. Zvykněte si uklízet.

Zní to jako ta nejotravnější a nejnudnější věc na světě, ale pokud si zvyknete uklidit důkladně jednou týdně celý byt, získáte jeden z nejužitečnějších návyků pro život. Nebudete se třást před neočekávanými návštěvami, budete ve větší psychické pohodě (je dokázané, že pobyt v chaotickém prostředí má neblahý vliv na kvalitu spánku, schopnost soustředění atd.) a dokonce budete i zdravější (sníží se například riziko onemocnění chřipkou).

9. Každý měsíc si přečtěte alespoň jednu knihu.

Nepočítají se časopisy, noviny, ani internet. Řeč je o skutečných a nefalšovaných knihách. Nedopusťte, aby se vaše kulturní povědomí scvrklo na komerční filmové hity a jeden časopis za měsíc. Udržujte svůj mozek ve formě a zvykněte si přečíst minimálně jednu knihu za měsíc.

10. Naučte se pravidelně cvičit.

Je to jednoduchá rovnice: pokud budete mít zdravé tělo a zůstanete ve formě, budete mít mnohem jednodušší a šťastnější život. Zvykněte si na pravidelný pohyb a za čas už si nedokážete představit, že byste se vrátila k pasivnímu způsobu života.