Menu
Úvod  › 

10 důvodů, proč je léto lepší než zima

Nadáváte na vedro, na upocené cestující v tramvajích, i na to, že máte v práci horko? Následujících deset důvodů vás přesvědčí, že léto je skutečně lepší než zima.

Můžete být zatvrzelým vyznavačem zimních sportů a nenávidět povalování na slunci i vysoké letní teploty, ale léto prospívá nejen psychice, ale i vašemu zdravotnímu stavu. Z následujících deseti důvodů je léto lepší než zima:

1. Klesá počet infarktů.

Výzkumy prokázaly, že v létě je mnohem menší pravděpodobnost, že zemřete na infarkt, než v zimě. Studie téměř jedenácti tisíc lidí, kteří prodělali v předcházejících devíti letech infarkt, zjistila, že v létě mají lidé o devatenáct procent větší pravděpodobnost, že přežijí infarkt, než když je srdeční záchvat postihne v zimě. Roli zde zřejmě hraje vyšší hladina vitamínu D, která je pro letní období typická a která působí na srdce jako ochrana.

2. Více ovoce

Vyšší teploty a lepší dostupnost letního ovoce zvyšuje jeho konzumaci a v létě tudíž mnohem víc lidí dodržuje doporučovaných pět porcí ovoce a zeleniny denně. Navíc typické letní ovoce, jako jsou jahody, borůvky a maliny obsahuje velké množství vitamínu C a antioxidantů, které slouží jako ochrana před chronickými onemocněními. Obsahují jen malé množství kalorií a povzbuzují imunitní systém.

3. Zlepšení kožních problémů

Mírné vystavování slunečnímu ultrafialovému záření má hojivý efekt na kožní problémy, jako je akné, lupenka, či dermatitis. Celá řada kožních onemocnění je způsobena přecitlivělým imunitním systémem. UV paprsky tuto přecitlivělost snižují. Kožní lékaři doporučují vystavení slunečním paprskům patnáct minut denně a vhodnější je čtvrthodinová procházka na slunci než opalování.

4. Více energie

Léto je vynikajícím obdobím pro zahájení cvičení, ke kterému se tak dlouho odhodláváte. Motivací je nejen sporé oblečení, ale i větší množství slunečního světla, které dodává více energie. Cvičení není jen efektivním způsobem, jak spálit kalorie, ale také zvyšuje přísun kyslíku k mozku, snižuje hladinu stresu a zlepšuje koncentraci.

5. Zlepšení pitného režimu

Voda je nezbytným prostředkem pro to, aby mohly probíhat tisíce chemických procesů ve vašem těle a bez jejího dostatečného přísunu nemohou buňky fungovat. Dostatečný pitný režim zlepšuje trávení, reguluje tělesnou teplotu, zlepšuje zdraví a kondici vaší pokožky a odstraňuje toxiny z vašeho těla. Právě v létě se pitný režim zlepšuje a lidé vypijí často i větší množství tekutin, než jsou doporučované dva litry denně.

6. Menší riziko trombózy

Teplé letní dny jsou požehnáním pro ty, kteří spadají do rizikové skupiny z hlediska trombózy a embolie. Je tomu tak proto, že v teple se krevní cévy rozšiřují a krev v nich tak může lépe proudit.

7. Zlepšení migrény

Kanadští lékaři zkoumali souvislost mezi počasím a migrénou a při té příležitosti zjistili, že slunečné a suché počasí snižuje riziko jejího vzniku. Pokud tedy na migrény trpíte, léto pro vás bude znamenat úlevu.

8. Vliv na cukrovku

Lékaři zjistili, že výkyvy počasí souvisí i s diabetem. Podle statistik je cukrovka méně častá v zemích s teplým klimatem a jedna z teorií tvrdí, že množství slunečního světla ovlivňuje produkci inzulínu.

9. Prevence zlomenin

Zdravé množství slunečního světla může být prevencí fraktur. Opět jde o vliv vyšší hladiny vitamínu D, která souvisí se vystavováním se slunečnímu světlu.

10. Zlepšení spánkových poruch

Podle vědců dochází v létě ke zlepšení spánkových poruch, jako je například nespavost. Sluneční světlo totiž pozitivně působí na vnitřní biologické hodiny a tudíž i na režim spánku.